Salarisadministratie

Loonaangifte

Loonaangifte of aangifte loonheffingen doen is niet het leukste wat er is. En hoewel het ook niet moeilijk is, ben je als ondernemer liever zo min mogelijk tijd met dit soort zaken bezig. HRSK snapt dat, dus kun je bij ons terecht voor het doen van de loonaangifte. Door te werken met moderne tools en dankzij onze persoonlijke aanpak, heb je er geen omkijken meer naar.

Wat is loonaangifte?

Ben je werkgever, dan ben je verplicht om loonheffing in te houden op de lonen van je werknemers. Dit bedrag moet je vervolgens afdragen aan de Belastingdienst. De Belastingdienst verzamelt deze bedragen van alle werkgevers in Nederland, splitst het uit en draagt het vervolgens weer af aan bijvoorbeeld de SVB en het Zorginstituut Nederland. De loonaangifte bestaat dan ook uit 3 loonheffingen:

  • Loonbelasting/Premies volksverzekeringen
  • Premies werknemersverzekeringen
  • Inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet

In de basis is het doen van de loonaangifte niet heel ingewikkeld, maar het is wel ontzettend belangrijk dat het volledig juist en tijdig gebeurt. Is dat niet het geval, dan kan de Belastingdienst de loonaangifte weigeren en je een boete opleggen.

Vragen over loonaangifte?

Heb je vragen over het doen of laten doen van de loonaangifte, onze werkwijze of een specifieke uitdaging op dit gebied? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder!

Loonaangifte via HRSK: op maat en zonder gedoe

Natuurlijk kun je helemaal zelf gaan uitvogelen hoe je de loonaangifte moet doen, reminders in je agenda zetten voor het versturen en betalen. Of je gaat met ons in zee! We spreken dan samen een werkwijze af die goed bij je past: sommige dingen doe je misschien nog zelf, of je besteedt alles aan HRSK uit. Wat je ook zoekt, een ding weet je zeker: de aangifte loonheffingen levert geen gedoe op, maar loopt gewoon zoals het hoort.